Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

Πάσχα, δεν είναι το Αρνί, Πανδημικέ Καιροσκόπε!

 

Πέρασαν, αναίτια 15 μήνες καραντίνας, με ανόητες, γελοίες παλινωδίες αντιμετώπισης του Ιού, Covid-19. Δημιουργήθηκε ένας υγειονομικός φόβος και εργαλειοποιήθηκε καιροσκοπικά, από αυτόκλητους πολιτικούς προστάτες των υπηκόων μιας χώρας. Μιας χώρας, Πολιτικά και Δημοκρατικά ανύπαρκτης και Γονατισμένης, εδώ και μια δεκαετία 2010-2020 (τότε γιατί δεν μας προστάτεψαν?) από Μνημόνια Ραγιαδισμού, των Δυνάμεων «Διάσωσης». Δημοσιολογώντας, οι Εκπρόσωποι τους, ότι, θα περάσουμε Πάσχα με παραδοσιακό ψήσιμο του Αρνιού! 

Η Ορθόδοξη Εκκλησία ή οι Επίσημοι Εκπρόσωποι της, δεν επεξήγησαν -επισήμως!- σε αυτούς τους Πανδημικούς Καιροσκόπους ότι, Πάσχα δεν είναι μόνο το Αρνί! Πάσχα είναι, η συμμετοχή σε νηστεία και ιερές κατανυκτικές Λειτουργίες Κληρικών και Πιστών, από την Καθαρή Δευτέρα μέχρι την Κορύφωση της Αναστάσεως του Θεανθρώπου και την Κυριακή του Πάσχα. 

 

 

Σύμφωνα, με την Εκκλησία μας, Πάσχα ή «Πασχαλιά», ή ελληνοπρεπώς «Λαμπρή» είναι, η μεγαλύτερη εορτή της Ορθοδοξίας. Εορτάζεται, η Ανάσταση του Ιησού Χριστού, η οποία λέγεται ότι, έγινε το 33 μ.Χ. Για τους Χριστιανούς, η λέξη «Πάσχα» σημαίνει, η θυσία, ο θάνατος και η Ανάσταση του Ιησού Χριστού, το πέρασμα από τον Θάνατο στην Ζωή! Λαμπρή, αποκαλείται από την Εκκλησία, «Λαμπροφόρο» συνιστώντας στους Πιστούς:«….Αναστάσεως ημέρα λαμπρυνθώμεν λαοί». Το Πάσχα, στον Ιουδαϊσμό καθιερώθηκε ως, η ανάμνηση της Εξόδου, που ελευθέρωσε τους Εβραίους από την Αιγυπτιακή Δουλεία.  

Το Πάσχα, ολοκληρώνεται με την Μεγάλη Εβδομάδα που ξεκινά από το Σάββατο του Λάζαρου, που κάποτε τα έθιμα του, είχαν κοινωνικές προεκτάσεις. Η Εβδομάδα, αποκαλείται Μεγάλη γιατί, μέσα σε 168 ώρες και μέχρι τη νύχτα της Αναστάσεως, ζούμε κοσμοϊστορικά γεγονότα, μοναδικά, που συγκλόνισαν επίγεια, ουράνια και τα καταχθόνια. 

Κυριακή των Βαΐων, γιορτάζουμε την πανηγυρική είσοδο του Κυρίου Ιησού Χριστού στην Ιερουσαλήμ. Παρά το γεγονός ότι, είναι Σαρακοστή, το ψάρι καταλύεται. Καταλύεται, λόγω της σπουδαιότητας της γιορτής. Έτσι και το παιδικό τραγούδι ήταν: «Βάγια, Βάγια των βαγιών, τρώνε ψάρι και κολιό, κι ως την άλλη Κυριακή με το κόκκινο αυγό!» 

Μεγάλη Δευτέρα, ξεκινούν τα Πάθη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Επιτελείται, η ανάμνηση του Πάγκαλου Ιωσήφ και το γεγονός της Άκαρπης Συκιάς που ξεράθηκε, όταν ο Κύριος την καταράστηκε. 

Μεγάλη Τρίτη, η Υμνογραφία της ημέρας είναι αφιερωμένη σε δύο βασικά θέματα, στην Παραβολή των Δέκα Παρθένων και στην Καλλιέργεια των Ταλάντων, που χαρίζει στον καθένα μας ο Θεός. Προβαίνοντος του Πάθους, η Εκκλησία καλεί να στρέψουμε την προσοχή μας στα έσχατα, είτε προσωπικά, την ώρα του θανάτου μας, είτε αναφέρονται στην Δευτέρα Παρουσία. Το βράδυ ψάλλεται ο όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης στην υμνολογία του, περιλαμβάνει και έναν δημοφιλή τροπάριο, της Κασσιανής (Κύριε, ἡ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις περιπεσοῦσα γυνή…) 

Μεγάλη Τετάρτη, τιμάμε τη Μετάνοια της Αμαρτωλής Γυναικός, η οποία άλειψε με μύρο από ευγνωμοσύνη τα πόδια του Κυρίου, λίγο πριν το Πάθος Του. «Τη Αγία και Μεγάλη Τετάρτη της Αλειψάσης τον Κύριον μύρω πόρνης γυναικός μνείαν ποιείσθαι …» το Μέγα Ευχέλαιον των Πιστών. 

Μεγάλη Πέμπτη, βιώνουμε τις τελευταίες ώρες της ζωής του Ιησού, που συνέβησαν κατά τον Μυστικό Δείπνο, τον Ιερό Νιπτήρα, την Παράδοση της Θείας Ευχαριστίας, την Αρχιερατική Προσευχή του Κυρίου και την Προδοσία του Ιούδα μέσα από τα 12 Ευαγγέλια…… έως τα μεσάνυχτα! 

Μεγάλη Παρασκευή, προσκυνούμε τα Άγια και Σωτήρια Πάθη του Κυρίου μας, ψάλλοντας κατανυκτικά τα θεόπνευστα Εγκώμια του Επιταφίου Θρήνου «…Ἡ ζωὴ ἐν τάφῳ, κατετέθης Χριστέ, καὶ Ἀγγέλων στρατιαὶ ἐξεπλήττοντο συγκατάβασιν δοξάζουσαι τὴν σήν….». Ημέρα απόλυτης νηστείας, προσευχής και περισυλλογής. 

Μεγάλο Σάββατο, τιμάμε τη θεόσωμο Ταφή του Κυρίου μας και την εις Άδου Κάθοδόν Του. Το Θείο Δράμα ολοκληρώνεται, όταν οι μυροφόρες αντικρίζουν το κενοτάφιο του Χριστού και τρέχουν για να διαδώσουν το νέο. Το πρωί ψάλλεται, η λειτουργία του Μ. Βασιλείου. Η Ανάσταση εορτάζεται βράδυ, καθώς βράδυ διαδόθηκε Ανάσταση του Χριστού. Είναι η ώρα για την ακολουθία της Παννυχίδας (αγρυπνία), με τoν Όρθρο και την Θεία Λειτουργία της Ανάστασης. ΟΧΙ ώρα εσπερινή! αλλά μεταμεσονύκτια!(…Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι…) 

Κυριακή του Πάσχα, Το απόγευμα τελείται ο Εσπερινός της Αγάπης. Διαβάζεται η ευαγγελική περικοπή εξιστορώντας την εμφάνιση του Κυρίου, στους 12 Μαθητὲς Του, Αναστημένος! Ανάγνωση Ευαγγελίου σε πολλές γλώσσες, κηρύσσοντας ότι, «….Χριστὸς ἐγερθεῖς ἐκ νεκρῶν ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων ἐγένετο. Αὐτῶ ἡ δόξα καὶ τὸ κράτος εἰς τοὺς αἰῶνας. Ἀμήν». 

 

Συνοπτικά, Κε Πανδημικέ Καιροσκόπε, ενός πρωτοφανούς ιδιότυπου ρατσισμού και περιορισμού της ατομικής ελευθερίας, τα προαναφερόμενα, επισημαίνουν, την συνεχή, αιώνια συμμετοχή των Πιστών στα Ήθη και τα Έθιμα ενός Ορθόδοξου Έθνους. Οι Πιστοί, ευφραίνονται από καρδιάς, τον Χριστόν Μας, με την πληρότητα της εξομολογήσεως, στην Θεία Μετάληψη. Οι Ακολουθίες,  Οι Ύμνοι, τα θεόπνευστα Τροπάρια, που γράφτηκαν, μέσα σε σπηλιές από Άγιους Ασκητές, με το αίμα της καρδιάς τους, με μαρτυρικά βιώματα αγάπης για τον Ιησού! 

Αυτό είναι, το Πάσχα και δεν είναι μόνο το Αρνί! Πανδημικέ Καιροσκόπε του Υλισμού, που ιδιαιτέρως, η ελληνική Ύπαιθρος εορτάζει δραστήρια και συμμετέχει με περισσή κατάνυξη, ανά την Επικράτεια και την νησιωτικότητα της. Ιστορικά, ούτε οι σχιζοφρενείς Ρωμαίοι Αυτοκράτορες ΔΕΝ απαγόρευαν την πάνδημη συμμετοχή των πιστών και των ιερωμένων στον Βωμό μιας Ασθένειας και με ωράριο! Που για την ίαση των ασθενειών σε καιρό μεσαιωνικό! προσέτρεχαν, αυτές τις μέρες οι λεπροί, οι πληγέντες, οι νοσούντες και οι ανήμποροι στην Θεία Μετάληψη*

Εύχομαι, Πανδημικοί Καιροσκόποι και Τρομολάγνοι, να μην νιώθετε το ακαταδίωκτο ή στο απυρόβλητο, με τις δεικτικές νομοθεσίες που ψηφίζετε υπέρ σας. ΑΛΛΆ να οδηγηθείτε στην Μετάνοια και με αγιασμό ψυχής, να επιστραφεί η Ανθρώπινη Αξιοπρέπεια και Καθημερινότητα μας, άνευ παράκρουσης, των γελοίων και ανόητων περιορισμών και  πολιτικών αποφάσεων σας, καθομολογίαν σας!!! 

Αυτά…

Καλή Ανάσταση και Επ-Ανάσταση Λογικής 

 

* Θεία Μετάληψις: μεταλαμβάνω, το σώμα και το αίμα του Χριστού μας

 

Γιώργος Ε. Δεκάριστος

Οικονομολόγος-Λογιστής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου