Το κείμενο αυτό αναρτήθηκε στις 8-4-2013 και μεταξύ άλλων έθιγε κάποιες πλευρές της υπόθεσης "νέο αεροδρόμιο" άγνωστες στην κρατούσα φιλολογία και παραφιλολογία των τελευταίων ετών.
Ταυτόχρονα έθιγε το φλέγον ζήτημα του πως αντιλαμβανόμαστε και μεθοδεύουμε την "ανάπτυξη" σε τούτον εδώ τον τόπο.
Επίσης αποτελεί -μια εκ πλείστων τοιούτων- απάντηση σε κάποιους νεόκοπους οικολόγους (του κώλου) σε σχέση με τις δικές μου πάγιες απόψεις περί ανάπτυξης...
Δευτέρα, 8 Απριλίου 2013
Σε ξένο κώλο εκατό ξυλιές...
Καβγάς που δείχνει πως θα βαστάξει καιρό.
Η συζήτηση επικεντρώνεται σε δύο βασικά σημεία:
1)στην "πατρότητα" του έργου.
2)στην βεβαιότητα ή μη της ολοκλήρωσής του.
Εκείνο που επιμελώς αποσιωπάται ή αποδίδεται ελάχιστη σημασία είναι οι "παράπλευρες" απώλειες που προκαλεί το μεγάλο αυτό έργο.
Και δεν είναι λίγες.
Καταρχήν υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός συμπολιτών ιδιοκτητών απαλλοτριωθείσας γης, οι οποίοι ακόμη τρέχουν και δεν φτάνουν με τις δικαστικές αναβολές προκειμένου να πάρουν το υπόλοιπο των χρημάτων τους, αν ποτέ τα πάρουν...
Έπειτα κανείς δεν φαίνεται να παίρνει στα σοβαρά τους μόνιμους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής που τρώνε το χώμα με το τσουβάλι σχεδόν καθημερινά...
Πρόνοια για περιβαλλοντικές επιπτώσεις αναζητείται στην πορεία κατά τα ειωθότα...
Επίσης κανείς δεν δείχνει να νοιάζεται που στο βωμό της τουριστικής "μονοκαλλιέργειας", καταστρέφεται άλλη μια περιοχή προκειμένου να δημιουργηθεί ένα έργο υποδομής αντικαθιστώντας το προηγούμενο το οποίο απέχει σε ευθεία γραμμή μόλις πεντακόσια μέτρα...
Στο σημείο αυτό καλό θα ήταν να ξέρουν οι νεότεροι και να θυμηθούν οι παλαιότεροι, πως το έργο αυτό σαν ιδέα και σαν μεθόδευση ξεκίνησε περί τα τέλη του 1994 από ιδιώτη-επιχειρηματία, ο οποίος μάλιστα για μεγάλο χρονικό διάστημα εκπροσωπούσε την τοπική αυτοδιοίκηση της Πάρου στις επαφές με τους κυβερνητικούς γραμματείς και φαρισαίους!!!!
Η δέσμευση ενός τεράστιου ποσού (περί τα 2,5 δις δρχ) για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος αεροδρομίου κρίθηκε τότε ανεπαρκής...
Έτσι το νησί μας θα έχει στο ενεργητικό του άλλο ένα επίτευγμα: να διαθέτει δύο μείζονος σημασίας έργα υποδομής το ένα δίπλα στο άλλο και κανείς να μην λογοδοτεί (πολιτικά εννοείται) για το κατάντημα αυτό!!!
ΥΓ Εννοείται πως ΚΑΙ στην περίπτωση του νέου αεροδρομίου η δαιμονοποίηση όσων εξέφρασαν ή εκφράζουν ακόμη αντιρρήσεις ή επιφυλάξεις πάει σύννεφο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου