Το δικαίωμα του καθενός στην εκφορά γνώμης είναι αδιαμφισβήτητο.
Όπως και το δικαίωμα στη παραγωγή και αναπαραγωγή της ανοησίας.
Και δυστυχώς η δεύτερη γνωρίζει δόξες απίστευτες εσχάτως στο νησί μας.
Κουραστήκαμε ν' ακούμε ανοησίες περί του τουρισμού και βαρεθήκαμε ν' ακούμε "αναλύσεις" για πιθανούς κινδύνους από τις κινητοποιήσεις για την υγεία, οι οποίες δεν αντέχουν σε σοβαρή επεξεργασία.
Αλήθεια, σκέφτηκε κανείς από τους εκ πεποιθήσεως μπουρδολογούντες, πως υπάρχει, έστω και μια στο εκατομμύριο πιθανότητα, για τα δεινά του τουρισμού (υπαρκτά και μελλούμενα) να φταίει κάτι άλλο από αυτό που φαντασιώνονται, όχι ως σημερινό και υπαρκτό, αλλά ως δυνητικό αυριανό κίνδυνο;
Πόσο τους επιτρέπει η εθελοτύφλωσή τους να αναλύσουν τα στοιχεία του τουρισμού της τρέχουσας δεκαετίας σε σχέση με τα αντίστοιχα της ακτοπλοΐας, μπας και βρουν κάποια συνάφεια;
Γιατί δεν αξιοποιούν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Φίλων της Πάρου, προκειμένου ν' αντλήσουν διδάγματα και να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα;
Η στάση αυτή για μας είναι απαράδεκτα υποκριτική.
Και φυσικά, όταν εμείς υπερασπιζόμαστε τον ακτιβισμό δεν αναφερόμαστε σε δράσεις που θα επέφεραν δυσκολίες και εμπόδια στην ομαλή εξέλιξη της τουριστικής σεζόν.
Δεν συμφωνούμε καν με τις καταλήψεις στους καταπέλτες των πλοίων, είτε συμβολικούς είτε ουσιαστικούς.
Υπάρχουν λογιών-λογιών ακτιβισμοί κι έχουμε τοποθετηθεί αρκετές φορές επί αυτών.
Υπάρχουν οι σοβαροί κι αποτελεσματικοί, υπάρχουν κι εκείνοι που επιλέγονται για την βαβούρα και μόνο.
Ο σοβαρός και μεθοδικός ακτιβισμός μπορεί να συνυπάρξει αρμονικότατα με την όποια οικονομική δραστηριότητα, πολύ περισσότερο με τον τουρισμό, ο οποίος μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμος σύμμαχος στον υπέρ πάντων αγώνα για τα αυτονόητα, διαψεύδοντας αυθαίρετες εκτιμήσεις περί δήθεν ανταγωνιστικής σχέσης.
Όπως και το δικαίωμα στη παραγωγή και αναπαραγωγή της ανοησίας.
Και δυστυχώς η δεύτερη γνωρίζει δόξες απίστευτες εσχάτως στο νησί μας.
Κουραστήκαμε ν' ακούμε ανοησίες περί του τουρισμού και βαρεθήκαμε ν' ακούμε "αναλύσεις" για πιθανούς κινδύνους από τις κινητοποιήσεις για την υγεία, οι οποίες δεν αντέχουν σε σοβαρή επεξεργασία.
Αλήθεια, σκέφτηκε κανείς από τους εκ πεποιθήσεως μπουρδολογούντες, πως υπάρχει, έστω και μια στο εκατομμύριο πιθανότητα, για τα δεινά του τουρισμού (υπαρκτά και μελλούμενα) να φταίει κάτι άλλο από αυτό που φαντασιώνονται, όχι ως σημερινό και υπαρκτό, αλλά ως δυνητικό αυριανό κίνδυνο;
Πόσο τους επιτρέπει η εθελοτύφλωσή τους να αναλύσουν τα στοιχεία του τουρισμού της τρέχουσας δεκαετίας σε σχέση με τα αντίστοιχα της ακτοπλοΐας, μπας και βρουν κάποια συνάφεια;
Γιατί δεν αξιοποιούν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Φίλων της Πάρου, προκειμένου ν' αντλήσουν διδάγματα και να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα;
Η στάση αυτή για μας είναι απαράδεκτα υποκριτική.
Και φυσικά, όταν εμείς υπερασπιζόμαστε τον ακτιβισμό δεν αναφερόμαστε σε δράσεις που θα επέφεραν δυσκολίες και εμπόδια στην ομαλή εξέλιξη της τουριστικής σεζόν.
Δεν συμφωνούμε καν με τις καταλήψεις στους καταπέλτες των πλοίων, είτε συμβολικούς είτε ουσιαστικούς.
Υπάρχουν λογιών-λογιών ακτιβισμοί κι έχουμε τοποθετηθεί αρκετές φορές επί αυτών.
Υπάρχουν οι σοβαροί κι αποτελεσματικοί, υπάρχουν κι εκείνοι που επιλέγονται για την βαβούρα και μόνο.
Ο σοβαρός και μεθοδικός ακτιβισμός μπορεί να συνυπάρξει αρμονικότατα με την όποια οικονομική δραστηριότητα, πολύ περισσότερο με τον τουρισμό, ο οποίος μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμος σύμμαχος στον υπέρ πάντων αγώνα για τα αυτονόητα, διαψεύδοντας αυθαίρετες εκτιμήσεις περί δήθεν ανταγωνιστικής σχέσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου