Έγραφα προχθές
Τώρα, τι σχέση μπορεί να έχει η μείωση του λειτουργικού κόστους μιας τράπεζας με την εθνική οικονομία μην προσπαθήσετε να το ερευνήσετε, γιατί πολύ απλά, δεν έχει απολύτως καμία!
Απλά έτσι έπρεπε και πρέπει να λανσάρεται από τα λαμόγια της "επιστήμης" και της "ενημέρωσης".
Οι τράπεζες άλλωστε είναι από τους μεγαλύτερους πελάτες διαχρονικά στον τομέα της διαφήμισης.
Με ότι συνεπάγεται αυτό...
Μέχρι τις αρχές περίπου της δεκαετίας του 2000 η πορεία του τραπεζικού συστήματος υπήρξε ανοδική, τόσο αναφορικά με τον αριθμό των κατ/των, όσο και αντιστοίχως στον αριθμό των υπαλλήλων, παρά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές.
Στη συνέχεια εκπονήθηκε πρόγραμμα σταδιακής συρρίκνωσης από όλα τα τραπεζικά επιτελεία, κλείνοντας κατ/τα και διώχνοντας κόσμο με τις "εθελούσιες εξόδους".
Να θυμίσω εδώ πως ο τραπεζικός είχε από τα πιο πολυάριθμα (45-50.000 συνάδελφοι μεσοσταθμικά) συνδικαλιστικά οργανωμένο προσωπικό την περίοδο της ανόδου και υπήρξε από τους πιο δυναμικά εξελισσόμενους κλάδους.
Αυτά την περίοδο της ακμής.
Γιατί μετά άρχισε ο κατήφορος.
Οι τραπεζίτες σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τα κέρδη τους προχώρησαν σε μια σειρά μέτρα, τα οποία οδήγησαν στη σημερινή απαράδεκτη εικόνα:
1)Νέες "επιθετικές" συγχωνεύσεις ή εξαγορές τραπεζών.
2)κλείσιμο κατ/των (πάνω από τα μισά).
3)μείωση προσωπικού (κατά τα 3/5).
4)αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος και εργαλείων εξυπηρέτησης.
5)δραστική μείωση της προσωποπαγούς εξυπηρέτησης με κατάργηση των θέσεων ταμειολογιστών και άλλων ειδικοτήτων αμέσου επαφής με τον πελάτη.
6)απόδοση σε εταιρείες της λειτουργίας των εκτός καταστήματος ΑΤΜ.
Ειδικά το τελευταίο έχει σοβαρές επιπτώσεις στις συναλλαγές, διότι τα αντανακλαστικά των εταιρειών δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρά, ειδικότερα όσον αφορά στα νησιά όπως η Πάρος.
Αυτός είναι κι ο λόγος που υπάρχουν τέτοια ΑΤΜ τα οποία παραμένουν εκτός λειτουργίας πολλές μέρες, οδηγώντας αναγκαστικά το συναλλασσόμενο κοινό είτε στα αντίστοιχα των κατ/των, είτε στα ίδια τα κατ/τα.
Αλλά γι αυτά μην περιμένετε να ακούσετε κριτική.
Άλλοι είναι οι ένοχοι!!
(βλ.ΠΑΝΤΑ ΕΜΠΝΕΕΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ...)
για την από κοινού προσπάθεια κυβερνώντων και καναλαρχών-δημοσιοκάφρων, ενοχοποίησης των συνταξιούχων και θυμήθηκα τα "χαράς ευαγγέλια" για την οικονομία από τα στόματα των παπαγάλων, κάθε φορά που εξαγγέλλονταν κάποιο πρόγραμμα "περιστολής των λειτουργικών δαπανών" κάποιας τράπεζας.Τώρα, τι σχέση μπορεί να έχει η μείωση του λειτουργικού κόστους μιας τράπεζας με την εθνική οικονομία μην προσπαθήσετε να το ερευνήσετε, γιατί πολύ απλά, δεν έχει απολύτως καμία!
Απλά έτσι έπρεπε και πρέπει να λανσάρεται από τα λαμόγια της "επιστήμης" και της "ενημέρωσης".
Οι τράπεζες άλλωστε είναι από τους μεγαλύτερους πελάτες διαχρονικά στον τομέα της διαφήμισης.
Με ότι συνεπάγεται αυτό...
Μέχρι τις αρχές περίπου της δεκαετίας του 2000 η πορεία του τραπεζικού συστήματος υπήρξε ανοδική, τόσο αναφορικά με τον αριθμό των κατ/των, όσο και αντιστοίχως στον αριθμό των υπαλλήλων, παρά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές.
Στη συνέχεια εκπονήθηκε πρόγραμμα σταδιακής συρρίκνωσης από όλα τα τραπεζικά επιτελεία, κλείνοντας κατ/τα και διώχνοντας κόσμο με τις "εθελούσιες εξόδους".
Να θυμίσω εδώ πως ο τραπεζικός είχε από τα πιο πολυάριθμα (45-50.000 συνάδελφοι μεσοσταθμικά) συνδικαλιστικά οργανωμένο προσωπικό την περίοδο της ανόδου και υπήρξε από τους πιο δυναμικά εξελισσόμενους κλάδους.
Αυτά την περίοδο της ακμής.
Γιατί μετά άρχισε ο κατήφορος.
Οι τραπεζίτες σε μια προσπάθεια να αυξήσουν τα κέρδη τους προχώρησαν σε μια σειρά μέτρα, τα οποία οδήγησαν στη σημερινή απαράδεκτη εικόνα:
1)Νέες "επιθετικές" συγχωνεύσεις ή εξαγορές τραπεζών.
2)κλείσιμο κατ/των (πάνω από τα μισά).
3)μείωση προσωπικού (κατά τα 3/5).
4)αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος και εργαλείων εξυπηρέτησης.
5)δραστική μείωση της προσωποπαγούς εξυπηρέτησης με κατάργηση των θέσεων ταμειολογιστών και άλλων ειδικοτήτων αμέσου επαφής με τον πελάτη.
6)απόδοση σε εταιρείες της λειτουργίας των εκτός καταστήματος ΑΤΜ.
Ειδικά το τελευταίο έχει σοβαρές επιπτώσεις στις συναλλαγές, διότι τα αντανακλαστικά των εταιρειών δεν είναι ιδιαίτερα ισχυρά, ειδικότερα όσον αφορά στα νησιά όπως η Πάρος.
Αυτός είναι κι ο λόγος που υπάρχουν τέτοια ΑΤΜ τα οποία παραμένουν εκτός λειτουργίας πολλές μέρες, οδηγώντας αναγκαστικά το συναλλασσόμενο κοινό είτε στα αντίστοιχα των κατ/των, είτε στα ίδια τα κατ/τα.
Αλλά γι αυτά μην περιμένετε να ακούσετε κριτική.
Άλλοι είναι οι ένοχοι!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου