Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

ΕΡΑΝΙΣΜΑΤΑ

*To τι ανακρίβειες γράφει ο καθένας που αποκτά βήμα σε εφημερίδα δεν περιγράφεται.
Διαβάσαμε λοιπόν πως το 1989 κάποιοι (είκοσι-εικοσιπέντε τους απαριθμεί) "περίεργοι" σταμάτησαν με μαύρες σημαίες το έργο-της Νομαρχίας-στη θέση μεταξύ των δύο λιμανιών (λιμάνι-βίντσι) και στέρησαν την Παροικία από τη λύση του φοβερού προβλήματος της ανεπάρκειας των λιμενικών εγκαταστάσεων!!
Προφανώς, ο συντάκτης αυτής της ανοησίας και εξαιτίας του γεγονότος πως είχε άμεση συνέργεια στα διαδραματισθέντα, λησμονεί πως η παρουσία των μαύρων σημαιών προκλήθηκε ως ένδειξη διαμαρτυρίας για το ΣΤΑΜΑΤΗΜΑ του νόμιμου έργου εκ μέρους του τότε νομάρχη - κατόπιν "υποδείξεων" γνωστών παραγόντων της εποχής- και την υποκατάστασή του με το "έργο" μπαζώματος της  ενδιάμεσης των λιμανιών λεκάνης με απώτερο στόχο τη συνένωσή τους!
Είναι  γεγονός ότι η προς δυσμάς επέκταση που τελικά πραγματοποιήθηκε ουδόλως βοήθησε στην αποσυμφόρηση της κατάστασης (το αντίθετο συνέβη).
Είναι το ίδιο βέβαιο πως  η προς ανατολάς επέκταση τίποτα διαφορετικό δεν θα μπορούσε να προσφέρει, αφού το πρόβλημα δεν είναι ο προσανατολισμός της επέκτασης, αλλά η θέση του λιμανιού μέσα στην καρδιά του οικιστικού ιστού της πόλης.

*Σε κάθε διεκδίκηση υπάρχει το στοιχείο της υπερβολής: δικαιότατο (ή  αυτονόητο) το αίτημα των γονέων για την συνέχιση της διδασκαλίας και των τριών ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο Παροικίας, αλλά μεταξύ μας, όχι πως μαθαίνουν και τίποτα τα παιδιά στο σχολείο...
Όχι πως αν δεν τις διδαχθούν εκεί, τότε θα αναγκαστούν να προσφύγουν στα φροντιστήρια...
Γιατί αν μαθαίνανε ξένες γλώσσες τόσα χρόνια στο σχολείο, δεν βλέπουμε το λόγο που αυγατίσανε τα φροντιστήρια την τελευταία δεκαετία στο νησί!!!
Να τα λέμε όλα έτσι;

*Τελικά το "ένα πλοίο την ημέρα" είναι γεγονός για τις γραμμές μας.
Η άφιξη του "Δήλος" θα χρυσώσει το χάπι της συρρίκνωσης των δρομολογίων και θα ζήσουμε εμείς κακά κι οι ακτοπλόοι καλύτερα...
Το επόμενο πλοίο που θα κατασκευάσετε, να είναι 4000 θέσεων και να το δρομολογήσετε δύο φορές την εβδομάδα, να μην παραξοδεύεστε δηλαδή...

*Άντε μετά εσύ στα σοβαρά να σχεδιάσεις  τουριστική πολιτική με τέτοιες συνθήκες μονοπωλιακής αυθαιρεσίας.
Γιατί γνώμονας δεν είναι η εξυπηρέτηση του κοινού με πολλά πλοία και σε τακτά διαστήματα, αλλά η ελαχιστοποίηση του λειτουργικού κόστους με τη μεγιστοποίηση της κατά κεφαλήν(επιβάτη) απόδοσης ...

*Προς τον "φλεγόμενο" αγαπητό Θανάση Σκορδούλη:
Αν παρακολουθούσες τις αναρτήσεις μας, θα είχες πάρει προκαταβολικά απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα που έθεσες!
Έστω και υπό μορφή ερωτήσεων και αποριών...

*Η πείνα και η ανέχεια είναι εντός των πυλών του νησιού πλέον!
Το μεγάλο ελάττωμα της πείνας είναι πως δεν ικανοποιείται με αγωνιστικά παραγγέλματα και ανατρεπτικά συνθήματα.
Για αυτό και ανεξάρτητα από την εξεγερτική μας αφύπνιση, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον διπλανό μας που αντιμετωπίζει, ΤΩΡΑ, ΣΗΜΕΡΑ, πρόβλημα βιοπορισμού!!!
Είναι ανάγκη να αναβαπτιστούμε σε μια νέα αντίληψη συλλογικότητας και να ξανα-ανακαλύψουμε την απωλεσθείσα κοινωνικότητά μας, έξω από τις ηλίθιες συμβάσεις και τις σκοπιμότητες.
Να δούμε την ουσία στα πράγματα κι όχι την επιφάνεια.

6 σχόλια:

  1. Η πείνα μας αφορά όλους και φρόνιμο ακούγεται να προετοιμαστούμε για τα χειρότερα.
    Το θέμα αγαπητέ Αρίστο δεν είναι η αποδοχή της πρότασής σου που την θεωρώ δεδομένη, αλλά η υλοποίησή της, εγχείρημα δυσκολότατο.
    Για τα σχολεία καλά τα λες, αλλά ποιός νοιάζεται για την ουσία, που δεν είναι άλλη από την κυριαρχία της παραπαιδείας;
    Ποιός ασχολείται σοβαρά με την ανικανότητα του σχολείου να δώσει τα στοιχειώδη και αναγκαζόμαστε να πληρώνουμε την διδασκαλία των ξένων γλωσσών στα φροντηστήρια από τις τάξεις του δημοτικού;
    Τι να τις κάνω τις σχολικές διδασκαλίες όταν τα 3 παιδιά μου κοστίζουν 178 ευρώ το μήνα/με το ένα δωρεάν γιατί είναι πρωτάκι;
    Υπάρχει περίπτωση να πάρει κανένα τους πτυχίο αν δεν τα στέλνω στη παραπαιδεία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το θέμα φίλοι συμπολίτες και συνέλληνες είναι τι μπορείτε , μπορούμε να κάνουμε για όλα αυτά που περιγράφετε και για άλλα περισσότερα. Ο κοινός παρανομαστής διαχρονικά, μεταξύ άλλων λόγων, είναι οτι εκλέγουμε λάθος ανθρώπους σε λάθος θέσεις σε όλα τα επίπεδα εξουσίας. Με αφέλεια ,συγγένειες, συμπάθειες , εμπάθειες , ιδιοτέλειες και πάντα με κοντή μνήμη.
    Για το ΄ΔΗΛΟΣ ΄κλπ τώρα Αριστοφάνη έχεις δίκιο, με ' ένα πλοίο την ημέρα΄ ούτε τουριστική και ούτε κυρίως κοινωνική μπορείς να κάνεις. Σκέψου όμως το πλοίο αυτό στοιχίζει περίπου 70 εκατ.Ευρώ στον ιδιώτη και όχι σε φιλανθρωπικό ίδρυμα. Θυμίσου την Ελληνική Ακτοπλοϊα της ανικανότητας και της διαφθοράς του ΠΑΣΟΚ το 80 και πιό πίσω τις εταιρίες λαϊκής βάσης στις οποίες στηρίχτηκε και ρώτα πόσες εκατοντάδες χιλιάδες χιλιάρικα μετοχές έχασαν οι νησιώτες όλου του Αιγαίου.Κάπου στην μέση λοιπόν βρίσκεται η ρεαλιστική προσέγγιση στο πρόβλημα. Γιατί οι καιροί φίλοι αλλάζουν και η μνήμη δυστυχώς παραμένει κοντή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όσον αφορά τις εταιρείες λαικής βάσης αυτό δεν ισχύει απόλυτα. Το επιτυχημένο παράδειγμα της ΑΝΕΚ νομίζω είναι αρκετό.
    Όσον αφορά τα κόστη, σου θυμίζω πως τα χρήματα προκύπτουν από την κερδοφορία που είναι μεγάλη, παρά τις κλάψες και τις γκρίνιες των ευρωφονιάδων ακτοπλόων.
    Το πρόβλημα είναι ΠΟΥ βρίσκεται αυτή η "ΜΈΣΗ" που εσύ επικαλείσαι, μέσα σε ένα πνεύμα αοριστίας και πως θα λυθούν τα προβλήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παιδιά μην τσακώνεστε τζάμπα και βερεσέ.Εφόσον δεν εξυπηρετείστε με τα καράβια,ευκαιρία να μάθετε κανό.Δεν κοστίζει σε καύσιμα και στο κάτω της γραφής το συστήνει κι η πρωθυπουργάρα μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάλι ' εν θερμώ΄ αντιδράς και βιάζεσαι Αριστοφάνη. Συγκρίνεις ανόμια πράγματα : επιχειρησιακά,οικονομικά,γεωγραφικά και ιστορικά. Η ΑΝΕΚ ιδρύθηκε προ χούντας με τον Μητροπολίτη και τους κρητικούς πολίτες. Ξεκίνησε γύρω στο 1970 μετά την κατάρρευση του Ευθυμιάδη πιονέρου των Φ/Β (μετασκευές Δ/Ξ)και παρέλαβε μεγάλη αγορά διακίνησης με τρόκια του εθνικού μπαξέ της ηπειρωτικής Ελλάδας από Ηράκλειο μπρός πίσω στον Πειραιά. Με κεφαλαιϊκή επάρκεια, σφιχτό μανατζμέντ, διαφάνεια (ιστορικοί είναι οι ισολογισμοί τους)έγινε διαχρονικά κερδοφόρα εταιρεία που έχει απογειωθεί. Είναι το ίδιο λοιπόν με τις Κυκλάδες με 40 -45 νησιά και με οικονομική πίτα 100-110 ημέρες για 4-5 γνωστούς κι αγνώστους ακτοπλόους ; Στο Β.Αιγαίο και στις Κυκλάδες η κοινωνική προσέγγιση και το κοινωνικό κόστος απαιτεί ισχυρή πολιτική βούλιση και γνωστικές διαδικασίες οικονομοτεχνικών μελετών κλπ. Χάσαμε μια 10ετια και βάλε με παρατάσεις στο Cabotage και επιδοτήσεις, χρηματισμούς υμετέρων, κομματικούς συνδικαλισμούς κλπ. Αυτά τα λίγα στο πνεύμα της αοριστίας για να φτάσουμε στην ΜΕΣΗ και απέναντι στα κλισέ των φονιάδων των λαών γενικώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ούτε εν θερμώ αντιδράσαμε, ούτε ανόμοια πράγματα συγκρίναμε.
    Το ιστορικό της ΑΝΕΚ, καλά το περιέγραψες, αλλά τα χάλασες στο δια ταύτα...
    Αν μιλήσουμε οικονομοτεχνικά, η απόδοση ακτοπλοϊκού κεφαλαίου στις Κυκλάδες είναι πολλαπλάσια αυτής των άλλων νησιών και μάλιστα της Κρήτης, η οποία ενώ απέχει την διπλάσια απόσταση και επιτρέπει λιγότερα δρομολόγια με φθηνότερο αναλογικά εισιτήριο, εντούτοις την τελευταία δεκαετία παρουσιασε αριθμητικά αύξουσα πορεία στον τομέα των πλοίων σε αντίθεση με εμάς που είναι φθίνουσα.
    Διαπράττεις καίριο λάθος συγχέοντας τη γραμμή Παροναξίας με τις "Κυκλάδες" που είναι ακτοπλοϊκώς βασικά μόνο 15 -και συνολικά 24- και όχι 40-45 όπως αναφέρεις.
    Άλλωστε αυτή η γραμμή και κυρίως η Πάρος ήταν που διακινούσε τις χρυσές εποχές της ακτοπλοίας (με τα 18 πλοία) το 80% και βάλε των επιβατών ολόκληρου του νομού!!!
    Σε προηγούμενη ανάρτησή μας είχαμε εξηγήσει με νούμερα και όχι αφορισμούς γιατί η δράση των εταιρειών ΕΔΩ είναι ληστρική.
    Κάνε μια απλή αναγωγή τιμών Ιταλικών γραμμών με τις δικές μας και τότε θα καταλάβεις γιατί ενώ θα έπρεπε να πληρώνουμε το πολύ 8-9 ευρώ το εισητήριο κατάντησε να το αγοράζουμε στη τριπλάσια και βάλε τιμή.
    Εκτός αν ισχυρίζεσαι πως στις γραμμές αυτές οι εταιρείες (οι ίδιες) κάνουν κοινωνικό έργο και μόνον εδώ θυμούνται την πραγματική αποστολή τους.
    Πάντως ακόμη μια φορά δεν μας έδωσες πρόταση, παρά τους γνωστούς σου αντιδραστικούς εξυπνακισμούς,που υποτίθεται πως απαντούν στα δικά μας "παρωχημένα" κλισέ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή