Η συζήτηση περί την ανάγκη ν' απαγορευθεί το κάπνισμα στη χώρα μας διήρκεσε πάρα πάρα πολλά χρόνια.
Μέχρι να γίνει επιτέλους νόμος του κράτους.
Κι αυτό γιατί όπως λέει κι ένα παλαιότατο λαϊκό γνωμικό "όποιος δεν θέλει να ζυμώσει σαράντα μέρες κοσκινίζει"...
Μία αυτονόητη πράξη προστασίας των θυμάτων της γαϊδουριάς και της αφιλοτιμίας ανάγωγων καπνιστών, συζητήθηκε σαν να ήταν κορυφαίο ζήτημα συνταγματικής τάξης της Ελληνικής πολιτείας...
Μιας πολιτείας που κρατάει διαφορετικά μέτρα και σταθμά για άλλες κατηγορίες αρρώστων (πχ. ναρκομανείς) τους οποίους μάλιστα τιμωρεί για το "λάθος" τους να είναι ...άρρωστοι!!
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες καταγράφεται ένας ικανός αριθμός θυμάτων -από ελαφρά τραυματίες έως νεκρούς- ενός εθίμου που κανείς δεν τολμά να το θέσει κατά τρόπο ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΌ σε αμφισβήτηση.
Η πολιτεία αρκείται σε χλιαρή απαγόρευση της εμπορίας των πασχαλιάτικων πυρομαχικών, όπως είναι οι κροτίδες, οι φωτοβολίδες, τα βαρελότα, τα τρίγωνα κοκ. και αποφεύγει επιμελώς να κηρύξει ως παράνομο το ίδιο το έθιμο που είναι και η αιτία!!
Με εξαίρεση ορισμένες περιοχές όπου η ρίψη τέτοιων υλικών έχει πραγματικά ιστορική-λαογραφική αξία και γίνεται σε συνθήκες ελεγχόμενες και μακρυά από ανυποψίαστους συνανθρώπους μας, η πολιτεία πρέπει να πάρει σοβαρά μέτρα για την απάλειψη αυτού του βαρβαρικού κατάλοιπου.
Είναι εξοργιστικό να τραυματίζονται βαρύτατα άνθρωποι, ή να χάνονται ζωές στο βωμό του Πασχαλινού χαβαλέ.
Είναι απαράδεκτο να εκτονώνονται καταπιεσμένες ψυχές με τρόπο-εν δυνάμει-εγκληματικό σε βάρος των συνανθρώπων τους
Για όσους σπεύσουν να υπεραμυνθούν του "εθίμου", απλά να θυμίσουμε πως και οι θηριωδίες στις αρένες διήρκεσαν αρκετά χρόνια μετά την επικράτηση του χριστιανισμού ως επίσημης θρησκείας της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και για αρκετά χρόνια κάθε τέτοια σκέψη ισοδυναμούσε με ιεροσυλία...
Μέχρι να γίνει επιτέλους νόμος του κράτους.
Κι αυτό γιατί όπως λέει κι ένα παλαιότατο λαϊκό γνωμικό "όποιος δεν θέλει να ζυμώσει σαράντα μέρες κοσκινίζει"...
Μία αυτονόητη πράξη προστασίας των θυμάτων της γαϊδουριάς και της αφιλοτιμίας ανάγωγων καπνιστών, συζητήθηκε σαν να ήταν κορυφαίο ζήτημα συνταγματικής τάξης της Ελληνικής πολιτείας...
Μιας πολιτείας που κρατάει διαφορετικά μέτρα και σταθμά για άλλες κατηγορίες αρρώστων (πχ. ναρκομανείς) τους οποίους μάλιστα τιμωρεί για το "λάθος" τους να είναι ...άρρωστοι!!
Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες καταγράφεται ένας ικανός αριθμός θυμάτων -από ελαφρά τραυματίες έως νεκρούς- ενός εθίμου που κανείς δεν τολμά να το θέσει κατά τρόπο ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΌ σε αμφισβήτηση.
Η πολιτεία αρκείται σε χλιαρή απαγόρευση της εμπορίας των πασχαλιάτικων πυρομαχικών, όπως είναι οι κροτίδες, οι φωτοβολίδες, τα βαρελότα, τα τρίγωνα κοκ. και αποφεύγει επιμελώς να κηρύξει ως παράνομο το ίδιο το έθιμο που είναι και η αιτία!!
Με εξαίρεση ορισμένες περιοχές όπου η ρίψη τέτοιων υλικών έχει πραγματικά ιστορική-λαογραφική αξία και γίνεται σε συνθήκες ελεγχόμενες και μακρυά από ανυποψίαστους συνανθρώπους μας, η πολιτεία πρέπει να πάρει σοβαρά μέτρα για την απάλειψη αυτού του βαρβαρικού κατάλοιπου.
Είναι εξοργιστικό να τραυματίζονται βαρύτατα άνθρωποι, ή να χάνονται ζωές στο βωμό του Πασχαλινού χαβαλέ.
Είναι απαράδεκτο να εκτονώνονται καταπιεσμένες ψυχές με τρόπο-εν δυνάμει-εγκληματικό σε βάρος των συνανθρώπων τους
Για όσους σπεύσουν να υπεραμυνθούν του "εθίμου", απλά να θυμίσουμε πως και οι θηριωδίες στις αρένες διήρκεσαν αρκετά χρόνια μετά την επικράτηση του χριστιανισμού ως επίσημης θρησκείας της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και για αρκετά χρόνια κάθε τέτοια σκέψη ισοδυναμούσε με ιεροσυλία...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου