Με τη διαρροή στα ΜΜΕ και πιο συγκεκριμένα στην εφημερίδα του Αλαφούζου,
της καταγραφής από την σύγκρουση του ελληνικού περιπολικού «Γαύδος» με
την κανονιοφόρο της τουρκικής ακτοφυλακής, αρχίζουν και ξεκαθαρίζουν τα
πράγματα. Είναι φανερό πώς το τουρκικό σκάφος δεν είχε σκοπό τον
εμβολισμό του ελληνικού περιπολικού, αλλά την αναχαίτιση του. Ο
κυβερνήτης του τουρκικού σκάφους χτύπησε το ελληνικό περιπολικό από
τέτοια γωνία και με τέτοια ταχύτητα, με σκοπό να το απωθήσει, χωρίς να
δημιουργήσει ρήγμα που θα προκαλούσε τη βύθιση του «Γαύδος».
Ήταν ένας κλασικός ελιγμός απώθησης, ο οποίος πέτυχε απόλυτα τον στόχο
του. Δηλαδή πέτυχε να εξαναγκάσει το «Γαύδος» να αποχωρήσει από την
περιοχή των ελληνικών χωρικών υδάτων, που διεκδικούν οι τούρκοι ως δική
τους επικράτεια. Κι αυτό ακριβώς αποτελεί το casus beli. Όχι η σύγκρουση
των δυο σκαφών, όπως επιμένει τόσο το αρχηγείο του Λιμενικού, όσο και η
κυβέρνηση του κ. Τσίπρα.
Η αναχαίτιση στη θάλασσα εχθρικών σκαφών, που παραβιάζουν τα χωρικά
ύδατα επιτρέπεται, προβλέπεται και επιβάλλεται. Το ίδιο και η αναχαίτιση
αεροσκαφών που παραβιάζουν τον εναέριο χώρο. Η αναχαίτιση ξεκινά με
ελιγμούς τέτοιους ώστε να εξαναγκάσουν αυτόν που παραβίασε τον εθνικό
χώρο, να αποσυρθεί. Αυτό ισχυρίζεται ότι έκανε η Τουρκία. Το σκάφος της
με ελιγμούς εξανάγκασε το ελληνικό περιπολικό να αποχωρήσει από τη
θαλάσσια περιοχή, που η Τουρκία θεωρεί ως δική της.
Μόνο που ο θαλάσσιος χώρος που υπερασπίζονταν τα σκάφη της, δεν ήταν δικός της, αλλά Ελληνικός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου