Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

 Το κείμενο αυτό αναρτήθηκε τον Μάιο του 2011 και προβάλλει τις εδώ και πολλά χρόνια σταθερές απόψεις μου περί "τουριστικής προβολής".

Τις απόψεις αυτές κάποιοι τότε τις πολεμούσαν με όχι έντιμο τρόπο.

Εσχάτως τις υιοθέτησαν.

Κάντε μια βόλτα σε άλλα ιστολόγια να δείτε τι μου έσερναν σχετικά...

 

Προβολή στο κενό...

Φαίνεται πως η προσκόλληση ορισμένων σε λογικές και πρακτικές του παρελθόντος, ουδόλως επηρεάζεται από τις ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας...
Έχουμε εκφράσει κατ επανάληψη την διαφωνία μας για την καταφυγή σε μοντέλα και μεθόδους τουριστικής προβολής που μας γυρίζουν μερικές δεκαετίες πίσω.
Έχουμε διατυπώσει ξεκάθαρη ΘΈΣΗ πως η προβολή στον 21ο αιώνα γίνεται με τα "εργαλεία" που του αντιστοιχούν και όχι με εκείνα των μέσων του 20ου...
Η θέση αυτή ενώ υιοθετήθηκε σε υψηλότατο επίπεδο (νυν υπουργός Τουρισμού), τυγχάνει ακραίας απαξιωτικής συμπεριφοράς στο χώρο που διατυπώθηκε...

Προ ημερών, δύο γεγονότα πιστοποίησαν με τον πιο πανηγυρικό τρόπο την εμμονή στο ξεπερασμένο.

Προηγήθηκε η έλευση Ρώσων δημοσιογράφων οι οποίοι-υποτίθεται- μετά την υποδειγματική φιλοξενία και την προσωπική δωρεάν καλοπέραση, θα λειτουργήσουν ως διαφημιστές μας στις μάζες των ομοεθνών τους, προκαλώντας  σημαντική αύξηση στη ροή τουριστών προς το νησί μας.
Ακολούθησε η εξ Αθηνών επέλαση των φουσκωτών στη γείτονα, όπου οι σκηνές του τελετουργικού υποδοχής μάλλον δε συνάδουν  με την πεζή πραγματικότητα, ούτε ασφαλώς μπορούν να έχουν καμία μα καμία θετική  επίπτωση στο τουριστικό ρεύμα, πέρα από τις καλές αναμνήσεις στους συμμετέχοντες.

Οι όποιες διαφημίσεις μπορούν να προκύψουν από τέτοιου είδους εκδηλώσεις, αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό της διαδικτυακής προβολής που μπορεί να οργανωθεί πρωτόβουλα από εμάς τους ίδιους και να διατρέξει τα πλάτη και τα μήκη της υφηλίου χωρίς "μεσολαβητές" και "πρεσβευτές".
Αλήθεια πόσο "προχωρημένοι" είμαστε στο τομέα αυτόν;

Πόσο εναρμονισμένοι με τις αυξημένες απαιτήσεις για ολοκληρωμένο σύστημα προβολής των νησιών μας είναι οι έχοντες την ευθύνη του τουριστικού τομέα;

Η προβολή σχετίζεται μόνο με την επικοινωνία (δηλαδή την εικονική πραγματικότητα) εκτός των τειχών ή και την ίδια την πραγματικότητα εντός των τειχών, την οποία πρέπει ισοδύναμα να φροντίζουμε;
Δεν είναι τραγελαφικό την ίδια ώρα που φιλοξενείς υποψήφιους διαφημιστές, να βρίσκονται σε οικτρή κατάσταση δημόσιες τουαλέτες σε απόσταση ολίγων μόλις μέτρων από το σημείο των εκδηλώσεων;
Να φιγουράρουν βρώμικες οι παραλίες, τα κάλλη των οποίων υποτίθεται πως θα υμνήσουνε οι μουσαφίρηδες;
Αν αυτά (και άλλα παρόμοια) υπέπεσαν στην αντίληψή τους ποιος το γνωρίζει;

Δεν είναι τραγελαφικό να προσβλέπουμε σε "ειδικό τουρισμό" όπως είναι οι σκαφάτοι, όταν ακόμα και ΣΉΜΕΡΑ δεν διαθέτουμε κατάλληλες λιμενικές υποδομές για την φιλοξενία τους;

Όταν  καλά-καλά δεν υπάρχει ΜΙΑ, ναι ΜΙΑ κατάλληλη "γλίστρα" για μικρά και μεσαία σκάφη πουθενά σε Πάρο και Αντίπαρο;

Όταν τα όποια υπάρχοντα λιμανάκια καταλαμβάνονται ΠΑΡΆΝΟΜΑ από ασυνείδητους "επαγγελματίες" με τραπεζοκαθίσματα και άλλα αξεσουάρ, στερώντας στους κατόχους σκαφών την δυνατότητα να "δέσουν" κάπου το πλεούμενό τους και να βγούνε απευθείας στη στεριά, αναγκάζοντάς τους  να φουντάρουν αρόδου;

Εμείς πιστεύουμε πως η προβολή πρέπει να έχει δύο πυλώνες:
Ο πρώτος -που είναι και ο πιο ισχυρός- είναι η δυναμική και συνεχώς ανανεούμενη ιντερνετική
παρουσία μας.
Ο δεύτερος, είναι η φροντίδα να καθαρίζεται το νησί τουλάχιστον από τις αρχές Απριλίου και να υπάρχει μια εικόνα ευταξίας και "πάστρας" στα βασικότερα σημεία που τυγχάνουν επισκεψιμότητας.
 Τα υπόλοιπα είναι για να περνάμε(περνάνε) ευχάριστα την ώρα μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου