Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ

Θα επιμένω να ανατρέχω στο παρελθόν για να θυμίζω σε κάποιους "ξεχασιάρηδες" ποιες ήταν οι θέσεις μου.

Άλλωστε κανένα νόημα δεν έχει να ξαναγράφω τα ίδια και τα ίδια όταν αυτά έχουν ήδη εξαντλητικά γραφεί. 

Για όποιον καλόπιστο υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία περί την  αληθή ή όχι παράθεση των γεγονότων -τουλάχιστον σε σχέση με τη δική μου στάση- υπάρχει το αρχείο της εφημερίδας "Παριανό Βήμα" όπου είχα αρθρογραφήσει σχετικά εκείνη την περίοδο και θα τον διαφωτίσει αρκετά...

 

 

 

 

Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012


Παραλιακός "δρόμος" Παροικίας : Ιστορίες για αγρίους...

*Ο παραλιακός "δρόμος" της Παροικιάς έχει τη δική του πονεμένη ιστορία.
Η αρχή έγινε τη δεκαετία του '70 με την φοβερή κακοποίηση που επέφερε η ρίψη μπαζών, κατόπιν πρωτοβουλίας του λιμενικού ταμείου υπό τον Α.Κυλάκο.
Κύριος στόχος της κίνησης αυτής υπήρξε η προστασία της παραλίας από το χειμέριο κύμα...
Αντιδράσεις υπήρξαν, κυρίως από την ομάδα (Ι.Γκίκας, Τ.Κοντόσταυλος, Κ.Αργουζής, κ.α)που στελέχωνε την εφημερίδα "παριανή γνώμη", οι οποίες δυστυχώς παρεκάμφθησαν, κατά το κοινώς λεγόμενο έγιναν "γαργάρα"...

Το κακό συνεχίστηκε από την δημοτική αρχή την περίοδο 1995-1998 (δήμαρχος Κ.Αργουζής)  επισημοποιώντας την κακοποίηση με το έργο "διαμόρφωσης" που πραγματοποίησε λίγα χρόνια μετά, κινούμενη πάντα στην ίδια λογική:
Μείζον θέμα αναδεικνύονταν η προστασία από το χειμέριο κύμα και όχι η αισθητική του χώρου!!!

Στην περίπτωση αυτή (με εξαίρεση την ανοιχτή διαφωνία-αντίδραση Σπ.Καλακώνα) όχι μόνο δεν υπήρξαν αντιδράσεις, αντίθετα το έργο έγινε δεκτό με αισθήματα ανακούφισης από μεγάλη μερίδα συμπολιτών κυρίως δε καταστηματαρχών της περιοχής, που είδαν να ανοίγεται μπροστά τους πεδίον επαγγελματικής δόξης λαμπρόν...

Την περίοδο 2003-2006 ο τότε δήμαρχος Γ.Ραγκούσης (υιοθετώντας-αντιγράφοντας σιωπηρά στα βασικά σημεία την εναλλακτική πρόταση Σ.Καλακώνα) εισηγήθηκε την απομάκρυνση των βράχων και την αποκατάσταση του χώρου, καθιστώντας τον προσβάσιμο και σε μικρού εκτοπίσματος σκάφη.
Για τον σκοπό αυτό κυκλοφόρησε και σχετική οπτικοποιημένη μελέτη, μελέτη που δυστυχώς έμεινε στα χαρτιά...

Η δημοτική αρχή σήμερα  με την πρόταση που εισηγείται, έρχεται να οριστικοποιήσει μετά από τρεις δεκαετίες, την βάναυση αλλοίωση ενός από τους πλέον παραδοσιακούς παραλιακούς χώρους στο Αιγαίο, που κάποτε ήταν στολίδι ανεκτίμητης αξίας και σημείο αναφοράς του νησιού.
Μια ματιά σε σχετικά καρτ-ποστάλ δεκαετίας του '60 ή '70 αρκεί για την κατανόηση του μεγέθους του εγκλήματος (δεν είναι φυσικά το μόνο που συντελέστηκε κατά μήκος της ακτογραμμής της Παροικίας).
Εκτός από το αισθητικό, η κεντρική ιδέα να αχρηστευθεί περαιτέρω ο υπάρχον αμαξιτός δρόμος (χωρίς την εναλλακτική περιφερειακού σε βάθος εικοσαετίας) και να μετατραπεί σε προαύλιο των καταστημάτων και πάρκινγκ αυτοκινήτων, θα προκαλέσει κι άλλες δυσλειτουργίες στην πόλη.
Όσο είναι καιρός ας το σκεφθούν ψυχραιμότερα ας μελετήσουν ενδελεχώς τον Αντίλογο, ας εξετάσουν έστω την εισήγηση Μ.Ισηγώνη πιο προσεκτικά.
Γιατί μετά θα είναι αργά, πολύ αργά μάλιστα...


3 σχόλια:

  1. Το έλλειμμα εξειδικευμένης γνώσης,ευαισθησίας και οράματος στο μεγαλείο τους. Ποιοί απ όλους που αποφασίζουν για το παρόν και άμεσο μέλλον του νησιού και για εμας ,των τεχνικών , αρχιτεκτόνων κλπ συμπεριλαμβανομένων, έχουν την εμπειρία και τις προσλαμβάνουσες παρόμοιων έργων; Που είναι π.χ η μελέτη ακτομηχανικών επιπτώσεων με ή χωρίς τους Φ.Ο (τα βράχια κλπ);
    Η παραλία Παροικιάς όπως ονομάζεται δεν είναι πιά εκείνη των καρτ ποστάλ. Είναι ο όρμος προσέγγισης στην πύλη εισόδου στο νησί με πλοία του 2000. Άλλα εκτοπίσματα άλλες μηχανές πρόωσης και ταχύτητες και άλλο το πλήθος των καθημερινών προσεγγίσεων ιδιαίτερα στην τρίμηνη σαιζόν. Η αιγιαλίτιδα έχει καθοριστεί ; Η χερσαία ζώνη λιμένα και οι εξομοιούμενοι σε αυτό χώροι έχουν καθοριστεί; Ώστε το ΔΛΤ να συμβάλει οικονομικά στο έργο στο κομμάτι που του αναλογεί ; Είναι δυνατόν να διατηρείται οδός εξόδου από λιμάνι και την πόλη μέσα από το ποτάμι και την στενωπό στον περιφερειακό ; Ο Δήμος έπρεπε να ξεχάσει το ΄πολιτικό του κόστος΄και να προκηρύξει δημόσιο διαγωνισμό. Υπάρχουν μελετητές με εύσημα γνώσης και ολοκληρωμένων παρόμοιων έργων.
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κρίμα στα λεφτά που δεν υπάρχουν και θα πεταχτούν στα σκουπίδια, ή καλύτερα στα βράχια της παραλιακής.Καλά τα λες Αρίστο,αλλά χαμένο πάει το σάλιο...
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η βιτρίνα της Παροικίας έπρεπε να παραμείνει άθικτη, όπως στα καρτποστάλ φίλε 4:06, αλλά δυστυχώς όλες οι αποφάσεις πάρθηκαν με κοντόφθαλμες λογικές.
    Η Βενετία (την οποία γνωρίζουμε σαν το σπίτι μας)ως παράδειγμα, αρκεί πιστεύουμε για να πειστεί κι ο πλέον δύσπιστος, σχετικά με το πως διατηρείς αλώβητη την εικόνα σου, δεχόμενος ταυτόχρονα πλοία-τέρατα στο λιμάνι σου!
    Δεν αποτελεί άλλοθι λοιπόν για κανέναν η εξέλιξη της τεχνολογίας των σκαφών, τα οποία έτσι κι αλλοιώς είναι υποχρεωμένα να εισέρχονται με τέτοιες ταχύτητες που να προκαλούν κυματισμό καϊκιού...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου