Πέμπτη 12 Αυγούστου 2021

ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΤΟΥΝ ΠΟΤΕ!

 Με αφορμή την παρέμβαση Η.Κουντρομιχάλη στο πρόβλημα που έχουν δημιουργήσει οι επιδεικνύοντες υπερβάλλοντα ζήλο στην άσκηση των καθηκόντων τους αστυνομικοί, μερικές παρατηρήσεις.

1)Η λειτουργία της πολιτείας σαν νταβατζής της ατομικής ασφάλειας του κάθε πολίτη, είναι κάτι που μας πάει πολλά χρόνια πίσω.

Ένας από τους τομείς της νομοθεσίας που αυτή αποτυπώνεται, είναι και η επιβολή της ατομικής ασφάλειας στην οδήγηση, με μια ολοένα αναπτυσσόμενη βιομηχανία προστίμων και κυρώσεων.

Υπό καθεστώς μάλιστα επιδοκιμασίας κομμάτων, συλ. φορέων, "ειδικών" και ειδικών κ.ο.κ.

Έτσι, η ανάληψη κινδύνου από έναν επιβαίνοντα σε όχημα που δεν φορά ζώνη ή κράνος, επισύρει χρηματικές και όχι μόνο ποινές σε βάρος του.

Πάντα για το καλό του!

Από που όμως αντλεί η πολιτεία αυτό το δικαίωμα;

Ουδείς ασχολήθηκε, ουδείς έψαξε.

'Ετσι είναι, δεν έχει γιατί!

Οι λαλίστατοι σε άλλες περιπτώσεις συνταγματολόγοι και λοιποί νομικοί επιστήμονες, αδυνατούν να μας εξηγήσουν επί ποιας νομικής βάσεως, μπορεί η πολιτεία να σε τιμωρεί γιατί θέτεις εαυτόν σε κίνδυνο.

Ποιο είναι το νομικό-ιδεολογικό θεμέλιο, πάνω στο οποίο στηρίζεται μια τέτοια ρύθμιση.

Η παιδαριώδης "ερμηνεία" που θέλει την πολιτεία να το κάνει για λόγους εξοικονόμησης πόρων και μη συμφόρησης των δομών υγείας (σας θυμίζει κάτι αυτό;) μόνο γέλιο προκαλεί και δεν μπορεί ν΄ αποτελέσει βάση συζητήσεως.

Τουλάχιστον σοβαρή.

Και αν (υπόθεση εργασίας) το δεχθούμε ως επιχείρημα, γιατί δεν εφαρμόζεται κατ' αναλογίαν σε περιπτώσεις όπου πολίτες (και είναι πολλές χιλιάδες αυτοί) θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ζωή τους, όπως είναι τα ακραία σπορ (κυνήγι, καταδύσεις, υποβρύχιο ψάρεμα, ορειβασία, κλπ), επί παραδείγματι;

Εκεί γιατί δεν έρχεται η πολιτεία να "προστατεύσει" αναγκαστικά τους ανεύθυνους χομπίστες από την άσκοπη έκθεση σε κίνδυνο, παρά το κάνει μόνο σε ανθρώπους που χρησιμοποιούν ένα μεταφορικό μέσο για την άσκηση των καθημερινών τους εργασιών και την εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους;

2)Η υποκρισία που υποκρύπτει αυτή η στάση, αποτυπώνεται στο γεγονός πως η ίδια πολιτεία που σε τιμωρεί για την ανευθυνότητά σου να μη φοράς ζώνη ή κράνος, την ίδια ώρα αφήνει τους δρόμους σε κατάσταση άκρας επικινδυνότητας, επικινδυνότητας που αφορά άπαντες, εποχούμενους και μη.

Είναι η ίδια πολιτεία που με χαρακτηριστική ευκολία έστειλε αστυνομικούς σε ρόλο μπάτσου να καταδυναστεύουν τους πολίτες (εφευρίσκοντας μάλιστα και παραβάσεις...), η οποία παριστάνει την ανήξερη για τις τεράστιες ζημιές που έχουν προκληθεί τα τελευταία χρόνια από τις εταιρείες που πραγματοποίησαν έργα στο οδικό δίκτυο της Πάρου και ΔΕΝ ΑΠΟΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ τους δρόμους, δημιουργώντας τις προυποθέσεις για πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων

Είναι η ίδια πολιτεία που θεωρεί πως είναι "δικαίωμά της" ν' αποφασίσει κατά το δοκούν, αν εσύ ο ανεύθυνος που δεν φοράς κράνος θα  τραυματιστείς σοβαρά ή θα πεθάνεις από κρανιογκεφαλικές κακώσεις (αυτό είναι το κακό σενάριο και τιμωρείται), ή θα πας αδιάβαστος από τα χαντάκια και τις λακούβες που προκλήθηκαν από ασυνείδητους εργολάβους με την άδεια και τις ευλογίες της (αυτό είναι το καλό σενάριο και ουδείς λογοδοτεί) φορώντας το κανονικά.

Δυστυχώς, αυτά είναι ζητήματα που τα έχω πολλές φορές αναλύσει στο παρελθόν, αλλά η δύναμη της συνήθειας και της υποταγής στη βλακεία δεν επιτρέπει διαφοροποιήσεις.

Στο ίδιο κλίμα, άλλωστε είναι και η αιτιολόγηση των μέτρων κατά της "πανδημίας".

Ή κάνω λάθος;


 

ΥΓ. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στην περίπτωση της ΕΥΘΑΝΑΣΙΑΣ, που απαγορεύεται ακόμη και σε περιπτώσεις ανθρώπων που υποφέρουν σκληρά από τους πόνους κι επιθυμούν να τερματίσουν την βασανιστική ζωή τους.

Η πολιτεία προστατεύει το "δικαίωμά" τους στη "ζωή"...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου