Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

Περιορίστε τα έξοδα!

Η αλήθεια είναι πως ο δήμος Πάρου αποτελεί μια από τις ελάχιστες εξαιρέσεις στο θλιβερό κανόνα της Ελληνικής καταχρεωμένης τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η αλήθεια επίσης είναι, πως αυτό δεν συμβαίνει τυχαία.

Φυσικά και θα ήταν καλύτερα τα πράγματα αν η κεντρική εξουσία απέδιδε ως όφειλε τους πόρους που αυθαίρετα και παράνομα παρακρατεί επί δεκαετίες από τους ΟΤΑ.

Η καλή δημοσιονομική κατάσταση όμως του δήμου μας, σε αντίθεση με εκατοντάδες άλλους που ουσιαστικά έχουν χρεοκοπήσει, οφείλεται -κι ας μην το αναγνωρίζουν οι κοντόφθαλμοι πολιτικοί αντίπαλοι της πλειοψηφίας- στη χρηστή και λελογισμένη διαχείριση που ακολούθησαν οι αιρετοί της τα τελευταία χρόνια.

Ωστόσο τα πράγματα δυσκολεύουν και οι καταστάσεις αγριεύουν.
Γι αυτό είναι επιβεβλημένο να υπάρξουν δραστικές περικοπές σε έξοδα που μπορούν να ελαχιστοποιηθούν, χωρίς αρνητικές επιπτώσεις στο κοινωνικό κεκτημένο.

*Οι δαπάνες π.χ. που γίνονται στο πλαίσιο ενίσχυσης των δράσεων  πολιτιστικών και εξωραϊστικών συλλόγων, τα γνωστά "μπουφεδάκια", θα πρέπει να περισταλούν αποφασιστικά.
Δεν είναι δυνατόν ο δήμος να χρηματοδοτεί ανούσιες και βαρετές δήθεν πολιτιστικές εκδηλώσεις, μόνο και μόνο για να ικανοποιείται η ματαιοδοξία κάποιων συμπολιτών που θέλουν να "το παίζουν"
παράγοντες στην περιοχή τους και ν' αβαντάρεται μ' αυτό τον τρόπο η μικροπολιτική, στο όνομα της διατήρησης της παράδοσης!!!
Σε μια Πάρο που κάθε χρόνο ξεφυτρώνουν σύλλογοι σαν μανιτάρια (υπερβολικά πολλοί για τα μεγέθη μας) και σηματοδοτούν την αδυναμία μας να συνυπάρξουμε αρμονικά ακόμα και σε μαζικούς φορείς με τους ίδιους καταστατικούς στόχους και σκοπούς, είναι ανεπίτρεπτο ο δήμος της να πληρώνει σουβλάκια, τυροπιτάκια, σούμες, κρασιά κι αυτό να χαρακτηρίζεται πολιτιστική ανάπτυξη!!

*Οι δαπάνες που γίνονται για την διοργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων (τραπεζώματα, εκδρομές κ.α) του ΚΑΠΗ, θα πρέπει να περιοριστούν δραστικά και να αντιμετωπιστούν μέσα σ' ένα πλαίσιο πιο παραγωγικό και ωφέλιμο ψυχοπνευματικά για την τρίτη ηλικία.
Η καθημερινή απουσία άλλωστε των ηλικιωμένων συνανθρώπων μας από την ζωή του ΚΑΠΗ θα πρέπει να δώσει επιτέλους το ερέθισμα για αναθεώρηση κάποιων επιλογών!!

*Οι δαπάνες που γίνονται για την μεταφορά απορριμμάτων που εξακολουθούν και πετάνε ανεξέλεγκτα και παράνομα αρκετοί συμπολίτες, πρέπει να μηδενιστεί.
Επιτέλους να εφαρμοστεί ο κανονισμός καθαριότητας και αντί να ξοδεύονται χρήματα για να διορθώνεται η κακή, κάκιστη εικόνα των διάσπαρτων σκουπιδιών, να εισπράττονται χρήματα από τους ασυνείδητους που την διαμορφώνουν.

*Πολλά χρήματα θα εξοικονομούσαμε και από την διακοπή της σύμβασης με τον εργολάβο για την μεταφορά των παλαιών οχημάτων για ανακύκλωση, αφού το έργο αυτό θα μπορούσαν ΔΩΡΕΑΝ να το επιτελούν οι διερχόμενοι Αθίγγανοι που συγκεντρώνουν κάθε είδους μεταλλικό αντικείμενο και το πουλάνε στη Χαλυβουργική ως ανακυκλώσιμο υλικό.

*Πολλά χρήματα θα εξοικονομούσαμε επίσης κι από την φροντίδα συντήρησης των δημοτικών υποδομών και εγκαταστάσεων, που θα την χαρακτηρίζαμε ακόμα πλημμελή.

Αυτά και άλλα πολλά που φαντάζουν μικρά και ευτελή αθροιζόμενα όμως σωρεύουν μεγάλα κόστη, μπορούν να γίνουν πράξη φτάνει να υπάρχει ισχυρή πολιτική βούληση στους διοικούντες και πνεύμα ορθολογισμού στους πολίτες και το προσωπικό του δήμου.
Θα επανέλθουμε...

7 σχόλια:

  1. Όλα αυτά που λες κι άλλα μαζί σημαίνουν σωστή και χρηστή διαχείρηση του δημόσιου χρήματος που ο νόμος και η ηθική επιτάσσουν. Αλλά όλα αυτά που λες και θέλεις τώρα να γίνουν φίλε μου, γινόντουσαν την προηγούμενη και την προ προηγούμενη 4ετία κι από τους ίδιους ανθρώπους στην πλειοψηφία τους εκτός ενός.Να θυμίσω στα γρήγορα τις φιέστες ,τα βεγγαλικά ,τα συμπόσια, τα ανοξείδωτα , τις αλυσσίδες , τα ξύλινα παρτέρια τα τσιμέντα δεξιά κι αριστερά.. Εκείνους που οι πολίτες έστειλαν στην αντιπολίτευση στον Δήμο τι ακριβώς έκαναν για να αποτρέψουν ή να περιορίσουν τις σπατάλες ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ 2:27!Αν ήσουν τακτικός επισκέπτης μας, θα είχες ήδη πάρει τις απαντήσεις. Ή για να ακριβολογούμε, δεν θα είχες μπεί καν στο κόπο να υποβάλεις την ερώτηση-σχόλιο.
    Σε κάθε περίπτωση σου προτείνουμε να ρίξεις μια ματιά στα προεκλογικά μας κείμενα, όπου θα βρείς ενδιαφέροντα πράγματα δημοσιευμένα.
    Ανεξάρτητα από το αν αυτά συμβαδίζουν με τις απόψεις σου, καλό θα ήταν να τα διαβάσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ κ. Αριστοφάνη. Με μπερδεύεις με τον πληθυντικό και με ΄προεκλογικά κείμενα ΄. Είναι πληθυντικός μεγαλειότητας ή αναφέρεσαι σε πολλούς ; Δεν σχολιάζω ούτε υπαινίσσομαι ποτέ πρόσωπα. Μόνο καταστάσεις, πολιτικές δράσεις και αποδράσεις που αφορούν εμάς τους πολίτες. Επί της ουσίας υποπτεύομαι οτι συμφωνούμε και σε διαβεβαιώ οτι γενικά είμαι φύσει τακτικός στην ενημέρωση μου. Στην σωστή και ορθή , όπως στην εισαγωγή του σχολίου μου 2.27 υπογραμίζω , απαρίθμιση δράσεων του Δήμου που επιδέχονται ΄κούρεμα¨ , της ανάρτησής σου, ρίξε μια ματιά στην ΔΙ@ΥΓΕΙΑ σχετικά με πρόσφατες αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου για ΠΟΕ κλπ και έλα να δούμε μαζί με τους πολίτες πως ΄φεύγουν΄τα
    ευρώ που λάμπουν όπως και.. τα μέλη της αντιπολίτευσης στην Επιτροπή δια της απουσίας τους! Αφήνοντας στην μπάντα τυχαίους προσωπικούς (συναισθηματικούς) συνειρμούς είμαι βέβαιος οτι συμφωνούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αντιπαρερχόμενοι τα περί πληθυντικού μεγαλειότητας, εξακολουθούμε να σε προτρέπουμε να ξαναδιαβάσεις τα σχετικά κείμενα.
    Εμείς δεν αμφισβητήσαμε την ποιότητα της ενημέρωσής σου γενικά και αόριστα,αλλά το κατά πόσο παρακολουθείς στενά την κειμενογραφία μας.
    Το γεγονός ότι συμφωνούμε δεν αποτελεί αυτοσκοπό για μας.
    Θα μπορούσαμε να διαφωνούμε, έχοντας όμως καταφέρει να συνομιλούμε και κυρίως να ομιλούμε την ίδια γλώσσα, πράγμα αρκετά δύσκολο στις μέρες μας.
    Νομίζουμε πως έχει καταστεί από την αρχή σαφές, πως αυτό το μπλογκ δεν πορώνεται με πρόσωπα, θετικά ή αρνητικά και δεν αποτελούν αυτά τον κύριο στόχο του.
    Όπως συνέβη και με τον αρχαίο σατιρικό του οποίου την βαριά ονομασία φέρουμε στη μετωπίδα μας, μας αφορούν οι καταστάσεις κι αυτές ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ θίγουμε, άλλοτε σκωπτικά κι άλλοτε στα σοβαρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να συμφωνήσουμε λοιπόν στην προτροπή σας (δις) να ξανα-διαβάσω τα κείμενά σας. Η επανάληψη άλλωστε είναι η μητέρα της μάθησης. Αδυνατώ όμως να παρακολουθώ χαλαρά ή στενά την από άμβωνος κειμενογραφία σας γιατί .. παθαίνω συνειρμό με το Αλάθητο του Πάπα με το οποίο Καθολικά διαφωνώ επειδή βαθειά πιστεύω στον Πλατωνικό Διάλογο και την Σύνθεση απόψεων από τα Δόγματα και τις μοναδικές Αλήθειες. Νά είστε καλά. Ξεφύγαμε όμως λίγο από την ουσία και ίσως κουράσαμε τους αναγνώστες και σχολιαστές σας. Δεν πειράζει. Αρκεσε η προσπάθεια μου ως εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. και γιατί ρε φιλαράκο μας πρήζεις με τις δικές σου μοναδικές αλήθειες που μόνος τις καταλαβαίνεις?
    αφησε τα παλληκαράκια καλά τ γράφουν όσα γράφουν.αν δεν σου αρέσουν τράβα κατά τα γνωστά μέρη που σχόλια στέλνω και σχόλια δεν βλέπω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η επίκληση του Πλατωνικού Διαλόγου- που είναι μέθοδος αναζήτησης της αλήθειας (κανονικά θα έπρεπε να αποκαλείται Σωκρατικός) μάλλον προσχηματικά γίνεται εκ μέρους σου, εφόσον στη προηγούμενη φράση-σχόλιό σου αρνήθηκες να τηρήσεις την βασικότερη αρχή του, που είναι η έρευνα και ανάλυση της άλλης άποψης.
    Η φοβία σου για τον "συνειρμό με το αλάθητο του Πάπα" σε οδηγεί σε έναν ιδιότυπο διαλογικό ιδεασμό, όπου διαλέγεσαι με σκιές και φαντάσματα, γιατί έτσι προφανώς αισθάνεσαι καλύτερα.
    Εμείς δεν αφορίζουμε όπως εσύ και δεν προσεγγίζουμε αξιωματικά τα ζητήματα.
    Αντίθετα για κάθε ένα από αυτά, παραθέτουμε στοιχεία και ντοκουμέντα προκειμένου να θεμελιώσουμε στέρεα τη σκέψη μας και ν' αναπτύξουμε δυναμικά τον προβληματισμό μας.
    Τέλος, αν θεωρείς πως το βήμα αυτό που είναι ανοικτό στον καθένα, ακόμα και σε απαξιωτικά όπως τα δικά σου σχόλια, χρησιμοποιείται ως 'Αμβωνας, τότε υπέπεσες κι εσύ στο λάθος για το οποίο μας κατηγόρησες και μάλιστα ...Διαμαρτυρόμενος Καθολικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή