Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

ΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ

Η θεματολογία των διοικούντων, αλλά και των δημοσιογραφούντων και δημοσιολογούντων περί τα κοινά του νησιού, τα τελευταία πολλά χρόνια, χαρακτηρίζεται κυρίαρχα από εμμονή σε περιορισμένο αριθμό και είδος θεμάτων-προβλημάτων-αιτημάτων, με περιοδικές επαναλήψεις.
Σπανίως αναδείχτηκαν, ή τέλος πάντων έγινε προσπάθεια ανάδειξης εξίσου με τα τετριμμένα σοβαρών προβλημάτων, τα οποία ενώ αφορούν τον κάθε πολίτη, αποκρύπτονται ή αποσιωπούνται, ή υποτιμούνται μέσα σε μια ρητορική ασάφειας και απροσδιοριστίας.

Η απόρριψη λυμάτων κατά μήκος της ακτογραμμής του νησιού, δυσκολεύομαι να θυμηθώ πότε απασχόλησε έστω και σαν φευγαλέα ανησυχία, σαν υποτονική καταγραφή, τους παροικούντες την Πάρια "Ιερουσαλήμ".
Η δράση ορισμένων ασυνείδητων είτε από ξηράς, είτε από θαλάσσης φαίνεται να μην ανησυχεί όλους όσους έχουν λόγο και θέση, άποψη και ευθύνη για τη ζωή μας.

Συνακόλουθο και άμεσα συναρτημένο με το πρώτο είναι και το θέμα της γενικότερης υποβάθμισης του θαλασσίου περιβάλλοντος, όπου η κατάσταση εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς από το κακό στο χειρότερο.
Τουλάχιστον γι αυτούς που βλέπουν, αντιλαμβάνονται και -κυρίως αυτό- γνωρίζουν...

Η ανεξέλεγκτη χρήση και εκπομπή στο φυσικό περιβάλλον (στεριά, θάλασσα και αέρα) επικίνδυνων τοξικών ουσιών, επίσης παραμένει εξορισμένο και εξορκισμένο πρόβλημα. 

Το μέγα πρόβλημα της φυγής από το νησί σημαντικού αριθμού νέων παριανών και μάλιστα στις πλέον παραγωγικές ηλικίες (20 με 35 ετών), απωθημένο και αγνοημένο δια παντός.

Η ραγδαία μεταβολή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς γης τα τελευταία χρόνια, μεταβάλει σταδιακά τον ντόπιο πληθυσμό σε μειοψηφία και φτωχό συγγενή απέναντι στην ξένη και κατά κανόνα μεγάλη ιδιοκτησία, με ότι κακό και αρνητικό αυτό προοιωνίζεται.

Η φοβερή ακρίβεια που μαστίζει το νησί σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, κάποτε έγινε αιτία πολέμου εναντίον όσων αποτόλμησαν να την επικαλεστούν.

Αυτά και άλλα ακόμη υπαρκτά θέματα, δεν τυγχάνουν της προσοχής που φυσιολογικά θα απέδιδε μια οργανωμένη, σοβαρά σκεπτόμενη και υπεύθυνα φερόμενη κοινωνία. 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου