Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΟΜΗΣΗ KAI Γ.Π.Σ. ΠΑΡΟΥ

Σάλο προκάλεσε στο νησιωτικό χώρο, η απόπειρα του "οικολόγου" υπουργού κ.Σηφουνάκη να βγάλει "εκτός νόμου" την εκτός σχεδίου δόμηση για τα μικρά οικόπεδα,  με το περιβόητο άρθρο 14.
Ειδικότερα στη Πάρο, οι ιδιοκτήτες γης εκτός οικισμών έχοντας "καεί" από τον αναλόγου φιλοσοφίας  νόμο Κατσιγιάννη, κυριολεκτικά "τάπαιξαν"!
Δυστυχώς σε τούτο τον τόπο που γέννησε τη Δημοκρατία, κάθε άλλο παρά ανθεί το πολίτευμα αυτό, έχοντας παραχωρήσει τη θέση του στην ΜΑΛΑΚΙΑ του εκάστοτε νταβατζή της πολιτικής, που φαντασιώνεται πως θα "σώσει" το περιβάλλον, θα "σώσει" την οικονομία, θα "σώσει" την ίδια τη χώρα "καίγοντας" τους πολίτες της.
Δεν θα αναλύσουμε το σχέδιο νόμου, ούτε θα αναπτύξουμε το ίδιο το επίμαχο άρθρο εδώ.
Αυτά θα τα διαβάσατε ήδη στον τύπο.
Αρκούμαστε προς το παρόν  να θέσουμε δύο κρίσιμα ερωτήματα:

1)Ποιός είναι ο κάθε Σηφουνάκης που -νομίζει πως την έχει δει ΘΕΟΣ- μπορεί ν' αποφασίζει για την ΖΩΗ και το μέλλον των πολιτών, χωρίς φυσικά τη δική τους γνώμη.

2)Το περιβόητο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Πάρου που στοίχισε 330.000 ευρώ (και αγνοείται η  τύχη του εδώ και ενάμιση χρόνο), γιατί αντιμετωπίστηκε ως χρησιμοποιημένο κωλόχαρτο από τον σοφό υπουργό και τους εμπνευσμένους συνεργάτες του;
Γιατί άραγε πετάχθηκε στα σκουπίδια και δεν εφαρμόστηκε, ένα σχέδιο με δημοκρατική νομιμοποίηση και επιστημονική τεκμηρίωση;

3 σχόλια:

  1. Πολύ ορθά Αριστοφάνη αναγάγεις το πρόβλημα σε επίπεδο σχέσεων κεντρικής διοικήσεως-αυτοδιοικήσεως.Ο εκάστοτε υπουργός απαξιεί τις ιδιαιτερότητες ενός τόπου νομοθετώντας ακρίτως και αδιακρίτως.
    Διαφωνώ ως προς το ζήτημα της επιστημονικής τεκμηριώσεως του Σχεδίου,την οποία θεωρώ ανεπαρκή και ως ένα βαθμό προβληματική.
    Πάντως η εφαρμογή του θα επέλυε χρονίζοντα προβλήματα και δεν θα τα περιέπλεκε όπως το σόφισμα Σηφουνάκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι αλήθεια πως το Γ.Π.Σ. αρχικά παρουσίαζε μεγάλα ελλείμματα, τόσο σε θέματα αποτύπωσης της κατάστασης του νησιού, όσο και σε θέματα κατευθύνσεων και προοπτικών.
    Στη συνέχεια και κατόπιν παρεμβάσεων, διορθώσεων, προσθηκών και βελτιώσεων, μετατράπηκε σ'ένα καλό εργαλείο σχεδιασμού τοπικής οικιστικής και όχι μόνον ανάπτυξης.
    Σε κάθε περίπτωση, ένα σχέδιο εκτεθειμένο σε δημόσιο διάλογο με πιστοποιητικό συν-διαμόρφωσης από πολιτικούς, επαγγελματικούς, οικονομικούς, πολιτιστικούς κ.α. κοινωνικούς φορείς, δεν μπορεί να συγκριθεί με τα προεδρικά διατάγματα του κάθε ΚΕΡΑΤΑ υπουργού, για τον οποίο κανείς δεν γνωρίζει πίσω από τις ψευτοοικολογικές του παπαριές, τι είδους συμφέροντα και δοσοληψίες κρύβονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το πολεοδομικό σχέδιο το έχει υποβάλει ο δήμος για έγκριση στην αποκεντρωμένη διοίκηση πριν 2,5 χρόνια και ακόμα εκκρεμεί .Το ωραίο είναι όπως ανέφερε ο δήμαρχος ότι ενώ υπεύθυνη για την καθυστέρηση είναι η υπηρεσία της περιφέρειας, άλλη προϊσταμένη υπηρεσία ζητά τα ρέστα από τον δήμο.Ο δήμος λοιπόν πρέπει να τούς αποδώσει τις ευθύνες τους και να μην αποδεχθεί τίποτα εις βάρος του στην περίπτωση που ισχύσει το σχέδιο Σιφουνάκη καθώς τα εγκεκριμένα ΓΠΣ εξαιρούνται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή